söndag 13 maj 2012

Valkat

 Det här är ett fodral till Adams hörlurar, ska bli alltså. 2 trådigt ullgarn, stickor nr 4, dubbelstickat, kommer inte ihåg antal maskor,men det var många, över 100, tog en evighet att sticka och var mycket tråkigt
 Valkade för hand med hett vatten och såpa.
 Jag hade först köpt en grön dragkedja som passade i färg men sonen ville ha en lila. Så fick det bli. Han har nu ett ypperligt fodral till sina hörlurar och lite annat smått han behöver ha med sig när han ska lana.
 Mobilfodral, också 2 trådigt ullgarn stickor nr 4, valkade för hand. Det blåa blev lite för kort till hennes mobil den lila blev perfekt. Till den lila la jag upp 36 maskor och stickade ca 15-16 cm. Dubbelstickat.
 Ninja är en något motvillig fotomodell, ingen linslus som en känd blogghund i Halmstad är
 De här benvärmarna stickade jag i vintras. Ullgarn från Ölands ullspinneri
 Stickade ett par vantar att brodera på, ganska grovt ullgarn jag fått av en syster. Det här är före tvättmaskinen.
Slängde in dem i tvättmaskinen i 60 grader. Drog lite i dem och de är precis lagom till mig. Men broderi... det är inte min grej, får helt enkelt inte till det, det blir inte som jag vill

Inga kommentarer: