söndag 13 maj 2012

Sjalar igen

 En halsduk i visjögarn till min man.
 Wingspan, jag hade ett nystan Fame trend över från Adams regnbågströja, som för övrigt är för liten till honom nu. Jag gjorde 9 spetsar, ett nystan, stickor nr 3,5
 Tycker om den och den var ganska vilsam att sticka, bara att mata på. Den värmer min dotter nu.
 Sevilliano av Romi. En av de roligaste sjalar jag gjort, välgjort mönster som var omväxlande och lagom svårt. Det var bara gallerpartiet som blev tråkigt när varven blev långa. Sjalen formas med förkortade varv.
 Det gick åt nästan 3 härvor av Kampes 2 trådiga, stickor nr 4
En väldigt stor sjal som kommer att bli skön att svepa om sig när bistrare tider kommer

2 kommentarer:

Eva S sa...

läckra färger!

Cecilia sa...

En massa fina saker du gjort!
Jag ska absolut också göra en winspan, din blev verkligen fin!
Tack för din kommentar på min blogg, den gjorde mig glad!