lördag 14 juli 2012

SEX och barbies

 SEX alltså Stash Enhancement eXpedition. Utflykten gick i år till Dala-Floda och Wålstedts textilverkstad. Den 3 juli packade vi bilen, barnen och jag, maken fick vara hemma och passa hundarna, och körde norrut. Vi övernattade på Utsikten i Filipstad, mysigt ställe, och på onsdagen körde vi vidare till Vansbro där vi åt en god lunch. På eftermiddagen var vi framme hos Wålstedts. Bilden ger inte färgen och garnet någon rättvisa, men de är underbara. Jag köpte Höströnn som ska bli en kofta till mig,sedan köpte jag björnmossa, hjortron, tegel och lejon och lite till. När vi rastade i Vara hittade jag silkegarn. Känner mig riktigt nöjd. På hemvägen övernattade vi hos min systerson och hans familj i Mariestad. Deras dotter Linnea gillar barbies och dockorna behövde lite nya kläder.
 Det blev en rosa klänning med lila hatt och väska och en vit klänning.
Vi hade en mycket trevlig kväll i Mariestad, känner mig glad över en lyckad utflykt på ca 130 mil, var lite lagom seg när vi kom hem.

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Tack för din respons, intressant! Jag måste fråga dig om du tycker det ser ut som att garnet tog slut på den här med, eller om det var just på den blåa? http://okejda.blogspot.se/2012/05/baby-bamboo.html

Anelma handarbetar sa...

Ååh så fina Barbiekläder och jag gillar dina sjalar också.