måndag 20 februari 2012

sjalar

Jag har stickat flera sjalar under hösten, den här till mig, en Revontulii i Crazy Zauberball. Ville egentligen haft stickor 4 men hade bara 3.5 ledig, försökte sticka löst.



Det här är en Annis i Manos silk blend stickor 5,5. Den fick min yngsta storasyster när hon fyllde en jämn siffra.

                                      
Det här är en Luna Moth shawl i Manos silk blend (det garnet är ju underbart gott att ha runt halsen) också stickor 5,5.

Den blev något för liten om jag haft mer garn skulle jag gjort den större. Men den räcker runt halsen. 

 

Tycker om mönstret som virvlar hit och dit.
En till Annis i Manos silk blend, men den här gjorde jag två rapporter kortare och la till ett avigt varv innan de förkortade varven, som dekoration. Tycker den blev snygg, den kommer att bli en present så småningom

Inga kommentarer: