söndag 12 juni 2011

Frosen leaves shawl

Frosen leaves, mönster finns hos zlopyhtelkinblog.blogspot.com. Det var inte helt lätt att följa mönstret, fick gissa ibland fuskade till det på några ställen.

Använde Mohair by Canard, det är 75% kidmohair och 25% merino entrådigt, 700 m på 100 gr.

Garnet kändes skört att sticka med, men resultatet blev lätt och fluffigt. Stickade med stickor 4,5 och det gick åt ca 75-80 gr.







Idag gjorde vi en utflykt till Bil, Musik och Leksaksmuseet i Rydaholm, mycket att titta på. Där säljer de också allt möjligt. Jag hittade den här gamla fiolen som skrek åt mig: köp mig! och det gjorde jag, för 150 kr.











1 kommentar:

Kronmakaren sa...

Ser fram emot att tala mer om sjalar och kronor. Säg till när det passar att dricka kaffe och titta på idéer?
Den här är ju helt magisk och har redan gett mig en idé :-)