söndag 6 februari 2011

Nya sticken

Jag stickade en mössa till mig, mönstret heter Lina. Garnet heter Drops Merino Extra Fine, använde stickor 3 till resåren och nr 4 till resten. Tror jag missuppfattade mönstret när jag skulle göra minskningarna, men det blev bra ändå. Älskar den, garnet är ljuvligt.
Eftersom det är väldigt svårt att fota sig själv fick en något motvillig Adam vara modell.

Det här ska bli en olle åt ett barnbarn till min äldsta syster. Det är roligt att sticka åt en 7-åring, det går snabbt och oket ska vara tvåfärgat, då vill man hela tiden sticka ett varv till, bara ett till, för att se mönstret växa fram.


Ja, så har jag börjat på en "uppifrånochnerkofta" till mig, Tant koftas modell. Det är mörk karamell från Östergötlands ullspinneri och brunt 2-trådigt från Kampes.
Dessutom har jag gått med i Stickameras sockklubb och Blooming Mystery Kal på Ravelry.
Jag tycker att stickning är så underbart lugnande och avstressande, vill alltid ha en eller några stycken på gång. En av mina systrar kan inte ha mer än ett projekt igång, annars blir hon stressad, jag tycker tvärtom. Några att välja mellan, något som tar tid, något som går fort, något som är lätt att ta med sig osv. Det tycker jag är avkopplande.



Inga kommentarer: