onsdag 15 september 2010

Sjalar och annat stickat

En av mina sista semesterdagar åkte jag och barnen på utflykt. Vi åkte till Östergötlands ullspinneri och till Gränna. Vilken härlig tur det var, jag handlade garn och barnen polkagrisar. Var tvungen att sticka något genast, det blev en Annis i det här garnet, det blev ett litet nystan över på en härva. Det syns inte så tydligt på den dåliga mobilbilden men jag maskade av med I-cord, det blev jättebra.
Det här är en Gail i Malabrigo lace. En härva räcker till 7 rapporter. Jag använde stickor nr 3,5.
Den är precis lagom att ha runt halsen och underbart len och mjuk.
Det här är halvvantar till Adam i Visjögarn. Han valde färg själv. Det här är det enda par han har, Ninja har ätit upp de jag stickade till honom i vintras, och det första paret har han slitit ut.Posted by Picasa

Inga kommentarer: